Summa sidvisningar

onsdag 12 mars 2014

Böja hit & böja dit.

Jävlars vilken bra styrkeövning det är att knäböja.
Galet bra.
Man får ju för sjutton gubbar med i princip hela kroppen.

I min Plan ingår att köra styrkeprogrammet "Stronglifts 5x5" och där ingår bland annat att köra knäböj, i varje pass.
Målet är att lyfta tungt, säkert och snyggt.
Och med snyggt menar jag självklart tekniskt. Korrekt.

Så jag har tagit till lite experthjälp.
PT-Patrick på Sport Performance Center.

Jag vill nämligen vara säker på just tekniken nu när det börjar bli tungt.
Mina knän är lite risiga, vänsterbenets stora lårmuskel fungerar endast till 70-80 % och jag har opererats för diskbråck i nacken.

Och att ta hjälp av en PT är verkligen något jag rekommenderar.

Patrick typ kollade mig från alla möjliga vinklar och vrår.
Han kom med tips om hur jag skulle spänna till på rätt ställe vid rätt tillfälle.
Benposition, fötter, axlar. Och så vidare.

Och jag känner mig nu 100% säker på mina knäböj, både med stång på axlarna/ryggen och i frontböj.

Imorrn lastar jag på och fortsätter min utveckling. Och det i nya lyftarskor, extra spännande.

Tack Patrick för toppenbra coachning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar